Medlemsmøte med foredrag på Sjøormen

posted in: Arrangement, Medlemsmøte | 0
På Sjøormen 21. oktober – i forgrunnen t.v. foredragsholderen Per Erik Olsen og historielagsleder Sven Erik Tholander.

Historiker og forfatter Per Erik Olsen samlet nesten 50 tilhørere, da han på medlemsmøte i Nøtterøy Historielag onsdag 21. oktober holdt foredraget «Tjøme og Nøtterøy i forsvaret av Norge gjennom de siste 150 år».

Han fortalte om strategier og forsvarslinjer først for en mulig krig med svenskene, senere første og særlig annen verdenskrig. Et engasjerende og interessant foredrag, som ble fulgt opp med mange spørsmål og kommentarer.

Med tanke for smittevern og avstand mellom de fremmøtte ble Historielagets medlemsmøte denne gang holdt på Sjøormen. Slik blir det ventelig også neste gang, når Jan Brendalsmo 18. november kommer for å holde foredraget «Da moderne tider kom til Nøtterøy for 1000 år siden».