Kulturuke-åpning, familieforestilling og åpen gård på Fagertun

posted in: Arrangement | 0
Bryggerhuset, låven og hovedhuset – tre av de opprinnelige bygningene på lensmannsgården Fagertun.

To lørdager der mye skjer på Fagertun:

Lørdag 12. oktober holder bygdetunet åpent kl 1200-1600 for alle som vil se seg litt rundt om i bygninger og samlinger, og kanskje ta seg en tur innom Husflidslagets kafé i underlåven. Åpningen av Kulturuka 2019 foregår i tidsrommet kl 1300-1430. Da blir det utdeling av Færder kommunes kulturpris, samfunnspris og Færderstipendiet 2019, og ellers diverse underholdning og smakebiter fra programmet videre ut over uka. Dette er et samarbeid mellom Færder kommune, lokale lag og foreninger, næringsliv, kunstnere og kulturaktører.

Lørdag 19. oktober holder bygdetunet åpent kl 1100-1400. Tønsberg og Færder bibliotek, Historielaget og brukerne på Fagertun samarbeider om programmet denne lørdagen, da det også vil være aktiviteter i smia. Kl 1200-1300 gjenoppstår smeden fra båtgraven og forteller sin historie i familieforestillingen «Vikingsmeden». Her medvirker skuespilleren Erlend Tveite og musikkgruppen Andarunginn med Anja Bomann og Terje Mentyjarvy.

Follow Tor Gervin:

Ass. nettredaktør