Aktivitetsdag for barn og unge på Fagertun

posted in: Arrangement | 0

Vi håpet på at været holdt, men regnet bøttet ned i lange økter. Flinke folk formidlet.

Takk til Hans Jørgen, Bente og Trine som formidlet fortellinger om Russerleiren på Bergan i tre økter. Det ble vist gjenstander som russerfangene lagde. Husflidslaget sydde «Fredsfugler» etter ide fra de flotte fuglene disse tryllet frem.
Vi hadde også en gruppe der barna lærte å strikke / montere sommerfugler, og sølv nøkkelheng var populært hos gutter.
Smia var i aktivitet – Vi tror barna på Fagertun i dag hadde noen fine timer, selv om regnet periodevis bøtta ned!
Vi hadde hatt plass til mange flere, kanskje?
I utgangspunktet var dette Husflidslagets arrangement, men resten av Fagertunfamilien stilte opp slik vi tradisjonelt gjennomfører det «her på gården»!

Gratis pølser og saft til barna, kaffe til voksne. Avslappet og koselig stemning.

Quiz : Bli kjent med Fagertun ble brukt. Riktige svar kom inn og ble premiert.

Foto: Vigdis Kittang Ramstad

Follow Einar Hay-Hansson:

f. 1978. Med interesse for historie og utrustet med EDB-maskin, digitaliserer jeg Nøtterøy historielag. Send en mail hvis du lurer på noe web@notteroyhistorielag.no