Avlyst medlemsmøte 14. april

posted in: Forside | 0

Smittesituasjonen gir dessverre ikke mulighet for å kunne gjennomføre Historielagets planlagte medlemsmøte 14. april.

Tor Gervin skulle da holdt foredraget “Nr. 91 Stomperud”, og fortalt om bakgrunnen for det som skulle bli en av landets mest populære tegneserier, at han drar kjensel på flere i egen familie som rollemodeller for persongalleriet i tegneserien og om dramatikk under krigen da Nr. 91 irriterte okkupasjonsmakten, Norsk Ukeblad ble stanset og flere i redaksjonen ble arrestert og kom på Grini.

Nr. 91 løper ikke fra oss, plutselig roper han som da han gjorde comeback etter krigen:  «Her er je tebars!». Godt mulig vil dette foredraget bli satt opp senere, men i tilfelle neppe før på nyåret 2022. Programkomiteen har nå flere foredrag på vent, etter diverse avlyste medlemsmøter.

Follow Tor Gervin:

Ass. nettredaktør