Dette nettstedet eies og drives av Nøtterøy Historielag, som er en ideell organisasjon som arrangerer åpne møter med foredrag, turer, dugnader, åpen dag og andre tiltak for å fremme kunnskap og interesse for lokalhistorie. Historielaget utgir det lokalhistoriske årsskriftet Njotarøy. Sammen med Færder kommune styrer vi Stiftelsen Fagertun, som forvalter bygninger og tomtegrunn på Nøtterøy bygdetun, Fagertun.

Kontaktinformasjon: Nøtterøy Historielag, Røsselgata 2, 3140 Nøtterøy – post@notteroyhistorielag.no.

Historielagets leder: Sven Erik Tholander – telefon 99 21 31 80, set@sf-nett.no

Redaktør for nettsidene: Einar M. Hay-Hansson – telefon 92 46 61 44, web@notteroyhistorielag.no

Leder for Stiftelsen Fagertun: Stein Engh – telefon 92 85 89 88 steinenghs@gmail.com

Personopplysninger og også bilder av personer som kan identifiseres vil likevel forekomme på dette nettstedet i oversikter over tillitsvalgte, publiserte artikler i årsskriftet Njotarøy, artikler knyttet til løpende virksomhet i laget og på bygdetunet mv.

Historielaget innhenter og lagrer ellers navn på lagets medlemmer med postadresse, evt. epost-adresse og evt. telefon for utsendelse av kontingentkrav, årsskrift, informasjon om kommende aktiviteter, i forbindelse med søknader og arrangementer mv. Slike opplysninger gis ikke videre til tredjepart, med mindre det er åpenbart nødvendig og da bare i den aktuelle sammenheng.

Den enkelte er velkommen til å kontakte oss dersom man vil vite hvilke opplysninger hvilke Nøtterøy Historielag måtte ha om den som spør, hvordan disse lagres og brukes, og evt. ønsker å få disse opplysningene annulert. Slike henvendelser rettes til leder for Nøtterøy Historielag, med kontaktopplysninger som beskrevet l denne personvernerklæringen.