Tom Sanne til minne

posted in: Forside | 0

En hedersmann er gått bort. Tom Sanne døde brått 12. november, snart 95 år gammel etter et langt og innholdsrikt liv.

Som ung var han ivrig skihopper og turner. Yrkeskarrieren hans spenner fra hvalfangst, via Gartnerhallen til Husøy Verft som personalsjef. Han ble i alle sammenhenger sett på som en dyktig, pålitelig, rettskaffen og hyggelig kollega og leder. I alle år var han en sentral bidragsyter i lokalmiljøet på Torød både sosialt og praktisk. Det er få kontinenter han ikke har besøkt på sine mange reiser over hele verden.

Interessen for historie og medlemskap i Nøtterøy Historielag brakte han inn i frivillig arbeid, først som pionér i arbeidet med vedlikehold og restaurering på Mellom Bolæren. Senere ble han et aktet medlem av dugnadsgjengen på Nøtterøy bygdetun, Fagertun.

Tom satte sitt preg på dugnadsgjengen i en årrekke.  Han har nedlagt en imponerende innsats både praktisk og sosialt. Helt til det siste var han en aktiv bidragsyter i gjengen. Bygdetunet hadde ikke vært det det er i dag, uten innsatsen til Tom – alltid engasjert, alltid positiv, alltid blid og hyggelig, alltid full av gode historier og alltid tilstedeværende – aldri negativ, aldri et ondt ord om noen.

Vi er takknemlige for å ha hatt Tom som venn og kollega. Han vil bli dypt savnet. Våre tanker går til familien, hans kone Grethe og barna Britt og Geir. Fred være med hans minne.

På vegne av dugnadsgjengen ved Nøtterøy bygdetun, Fagertun

Harald Bakke