Aktiv høst i Nøtterøy Historielag

posted in: Forside | 0

Det planlegges for en svært aktiv høst i Nøtterøy Historielag:

3. september: Vardås-vandring med Tove Elisabet Nygaard. NB! Turen er fullbooket, dessverre ikke plass til flere denne gang.

13. september: Medlemsmøte på Borgheim menighetssenter. Arkeolog i Vestfold og Telemark fylkeskommune, Ragnar Orten Lie, holder foredraget: Falkonering, jakt som trening til krig.

18. september: Dugnad på friområdet og gravfeltet i Hella. Nøtterøy Historielag og Nøtterøy Rotary.

27. september: Bedriftshistorisk foredrag i underlåven på Nøtterøy bygdetun, Fagertun. Steinar Gullvåg holder foredraget: Vestfold Arbeiderblad gjennom klassekamp, krigsår og markedsøkonomi.

18. oktober: Medlemsmøte på Borgheim menighetssenter. Tidligere nasjonalparkforvalter, Bjørn Strandli, holder foredraget: Skagerrak og Oslofjorden før og nå.

25. oktober: Bedriftshistorisk foredrag i underlåven på Nøtterøy bygdetun, Fagertun. Sturla Mysen holder foredraget: Sverre Mysen Sport – fra Kirkeveien til Kilen.

28. oktober: Nøtterøy Historielag og Stiftelsen Fagertun inviterer til høstdugnad i Fagertun-parken.

15. november: Medlemsmøte på Borgheim menighetssenter. Kulturhistoriker ved Vestfoldmuseene, Hanne Garmel, holder foredraget: Hjemme alene – historier om hvalfangernes koner og familier.

2. desember: Jul på den gamle gården. Nøtterøy Historielag og Nøtterøy Husflidslag inviterer til god, gammeldags julestemning på Nøtterøy bygdetun, Fagertun.

Følg med her på nettsidene og på Facebook, det kommer etter hvert detaljer med klokkeslett mv.
Follow Tor Gervin:

Ass. nettredaktør