Program vinter og vår 2024

posted in: Forside | 0
Flere bedriftshistoriske foredragskvelder i underlåven på Fagertun. Sturla Mysen holder 31. januar foredraget «Mysen Sport – fra Kirkeveien til Kilen».

Nøtterøy Historielag i godt samarbeid med flere andre aktører vil ha stor aktivitet vinter og vår 2024: Medlemsmøter med foredrag på Borgheim menighetssenter, bedriftshistoriske foredragskvelder på Fagertun, påskeverksted på Fagertun, dugnad i Hella, Vardås-vandringer og lørdagskafé.

31.01: I samarbeid med Sparebankstiftelsen Nøtterøy-Tønsberg arrangerer Nøtterøy Historielag bedriftshistorisk foredragskveld i underlåven på Nøtterøy bygdetun, Fagertun. Sturla Mysen holder foredraget «Mysen Sport – fra Kirkeveien til Kilen».

14.02: Nøtterøy Historielag har årsmøte på Borgheim menighetssenter. Einar Aaraas holder foredraget «Leonardo da Vinci fra Graabrødregaten».

28.02: I samarbeid med Sparebankstiftelsen Nøtterøy-Tønsberg arrangerer Nøtterøy Historielag bedriftshistorisk foredragskveld i underlåven på Nøtterøy bygdetun, Fagertun. Lars Døvle Larssen holder foredraget «Tønsbergs Blad i fortid, nåtid og fremtid».

13.03: Nøtterøy Historielag har medlemsmøte på Borgheim menighetssenter. Morten Harangen holder foredraget «Lakselordene i Lågendalen».

17.03: Nøtterøy Husflidslag arrangerer førpåskeverksted på Nøtterøy bygdetun, Fagertun. En hyggelig familiedag med kafé, salgsboder, husflid og håndverksaktiviteter. Nøtterøy Historielag arrangerer omvisninger i hovedhuset, bryggerhuset og skolestua.

17.04: Nøtterøy Historielag har medlemsmøte på Borgheim menighetssenter. Einar Chr. Erlingsen holder foredraget «Færder losvesens historie».

05.05: Nøtterøy Historielag v/Tove Elisabeth Nygaard leder vandring og forteller om historien på Vardås fort. Påmelding telefon 95 45 44 21.

06.05: Nøtterøy Historielag og Nøtterøy Rotary har dugnad på gravfeltet og friområdet i Hella.

17.05: Nasjonaldagen med flaggheis, tale og bekransninger i Fagertun-parken.

15.06: Nøtterøy Husflidslag arrangerer den første av i alt åtte lørdagskafeer på Nøtterøy bygdetun, Fagertun. Nøtterøy Historielag har omvisninger i hovedhuset, bryggerhuset og skolestua.

16.06: Nøtterøy Historielag v/Tove Elisabeth Nygaard leder vandring og forteller om historien på Vardås fort. Påmelding telefon 95 45 44 21.

Allerede er mye på plass også for høsten. Nøtterøy Historielag vil ha medlemsmøter på Borgheim menighetssenter11.09, 16.10 og 13.11, og i samarbeid med Sparebankstiftelsen Nøtterøy-Tønsberg arrangerer Nøtterøy Historielag to bedriftshistoriske foredragskvelder på Nøtterøy bygdetun, Fagertun.

18.08: Nøtterøy Historielag m.fl. arrangerer «Åpen dag» på Nøtterøy bygdetun, Fagertun. En hyggelig familiedag med kafé, salgsboder, husflid og håndverksaktiviteter. Omvisninger i hovedhuset, bryggerhuset og skolestua.

01.09: Nøtterøy Historielag v/Tove Elisabeth Nygaard leder vandring og forteller om historien på Vardås fort. Påmelding telefon 95 45 44 21.

07.12: Nøtterøy Husflidslag og Nøtterøy Historielag inviterer til «Jul på den gamle gården» på Nøtterøy bygdetun, Fagertun. En hyggelig familiedag med kafé, salgsboder, husflid og håndverksaktiviteter. Omvisninger i hus og samlinger.