Statusrapport fra Nøtterøy bygdetun

posted in: Fagerutn | 0

På Nøtterøy bygdetun – Fagertun jobbes det stadig, om enn ingen organisert aktivitet og innen de rammer som er gitt av helsemyndighetene.

I skråningen mot syd er det gjort en skikkelig jobb med jordfreser og fjerning av røtter etc., etter rydding og planering med gravemaskin tidligere i vinter. Onsdag ble det kjørt bort en container med 10 kbm! Snart skal det såes til med hvitkløver. Ellers er det alltid noe som skal gjøres i den store parken. Kjøkkenhagen skal utvides, det blir flere rader med poteter.

På låven var dugnadsgjengen så godt som ferdig med utvidelsen av lokalene til Nøtterøy Husflidslag, da det stoppet opp med organisert arbeid. Man har nå gjort en siste finpuss med listverk etc. Det skal også monteres varmepumpe. Medlemmer av Husflidslaget rydder og har pusset vinduer og vasket, slik at man er klar for flytting av vever så snart det lempes på restriksjoner som setter begrensninger for nærkontakt og hvor mange som kan jobbe sammen.

Det meste som var planlagt på bygdetunet denne våren er satt på vent, slik må det bare være. Men et begrenset antall møter på eget initiativ, og gir en hånd med der det ligger til rette for det. En jobb som gjerne skulle vært gjort, og som det kanskje blir mulig å ta tak i, er skraping og maling av østveggen på hovedhuset.

En liten statusrapport, dette – og så venter vi alle tålmodig på at vi kommer i normal gjenge igjen. ?