Medlemsmøte – Fagertun

posted in: Fagerutn, Medlemsmøte | 0

Etter en lang og uønsket pause, er vi endelig i gang med medlemsmøter igjen. Med ny krav til gjennomføring ble navnelister ført og strenge beskjeder om å holde avstand gitt. Ca 50 personer var tilstede i Teie kirke som ble kveldens lokale for møtet.

Kveldens tema var Fagertun, ved foredragsholder og avtroppende leder for Stiftelsen Fagertun , Tor Carlstedt.

Tor har holdt kontroll på Fagertun i mange år og dro oss igjennom historien til Fagertun, fra Lensmann Egeberg, de første fotoene vi har funnet til det Fagertun som ble overtatt av historielaget, oppbygging og utvikling. Dessuten fikk vi informasjon om de videre planene for området.

Sted for neste medlemsmøte blir annonsert så fort vi får avklart møtelokale.

Vil du lese mer om Fagertun, så finnes det flere interessante artikler

Follow Einar Hay-Hansson:

f. 1978. Med interesse for historie og utrustet med EDB-maskin, digitaliserer jeg Nøtterøy historielag. Send en mail hvis du lurer på noe web@notteroyhistorielag.no