Gravminner på Nøtterøy og Veierland

posted in: Historiske severdigheter | 1
Nøtterøy kirkegård inngår i Slekt og Datas gravminneprosjekt. (Foto: Tor Gervin)

Medlemmer av foreningen Slekt og Data har registrert mer enn 2,6 millioner gravminner, svært mange med bilder. Det gjør det lettere for slektsforskere å finne hvor navngitte personer er gravlagt, og også å finne fødsels- og dødsdato når muntlige kilder, nyere kirkebøker eller folketellinger ikke er tilgjengelige.

Siden 2004 er det gjort mer enn 100 millioner søk i denne databasen, som er åpen for alle. Nå tilrettelegges nye nettsider for Slekt og Datas gravminneprosjekt.

Både Nøtterøy og Veierland kirkegårder er registrert. Foreløpig er bare noen få av gravminnene på Nøtterøy kirkegård også fotografert. På Veierland finner man bilde av alle, bortsett fra kanskje noen av nyere dato etter at registeringen ble gjennomført.

Her kan du søke på kirkegårdene i Færder kommune

1. Bjørn Haave

Nettstedet «Billiongraves» har også bilder av gravstøtter fra hele verden, også fra Nøtterøy, Husøy Hvasser og Tjømø. Verd ett besøk.